Na het concert

Nagesprek

In de kunsteducatie streven we ernaar een open houding te bewerkstellingen. Gebruik daarom tijdens de nabespreking onderstaand stappenplan. Dit voorkomt bovendien dat alleen gevraagd wordt: vonden jullie het leuk?

 

Stap 1 – Benoemen en analyseren

  • Hoeveel instrumentengroepen heeft het orkest?Illustratie_bespreken
  • Hoeveel spelers heb je gezien?
  • Wat hadden ze aan?
  • Wat stond er op het toneel?
  • Werden er spullen gebruikt in het spel?
  • Wat voor muziek heb je gehoord?
  • Waar gingen de liedjes over?
  • Werd er gebruikgemaakt van lichteffecten?

 

Stap 2 – Interpreteren en associëren

  • Waar moest je tijdens de voorstelling aan denken?
  • Kon je horen dat de muziek het verhaal meevertelde?

 

Stap 3 – Waarderen en oordelen

  • Wat vond je het mooist, het leukst, het spannendst, het vrolijkst, het grappigst?
  • Welke speler viel je vooral op, en waarom?
  • Welk instrument zou je zelf het liefst willen bespelen?
  • Wat vond je van het concert?