Storyscope

3 lessen

Groep 7-8

Breng een verhaal tot leven met een digitaal schimmenspel

De Storyscope is een digitaal schimmenspel en een interactieve installatie. Met behulp van fiducials en een computerprogramma worden afbeeldingen gemaakt en geprojecteerd. Door de fiducial blokjes over de glasplaat te bewegen, breng je de silhouetten op het scherm tot leven.

Een verhalenverteller komt in de klas om te helpen met het bedenken van je eigen verhaal.

De storyscope is 1 week voor de gastles, en 1 week na de gastles op school aanwezig!

Instructiefilmpje voor de leerkracht

We weten dat er op dit moment blokjes missen. Een nieuwe set is besteld en wordt spoedig toegevoegd. Je hoeft geen melding te maken zoals in de handleiding staat.

Kijk voordat de verhalenverteller op bezoek komt of de Storyscope het doet.

Lees de gebruiksaanwijzing, en neem direct contact op bij technische problemen.

  • Verhalenverteller in de klas

    Sanne Heyman

    Als freelance storyteller, presentatrice en stadsactivator voel ik mij als een vis in het water. Van het coördineren en programmeren van een stadsstrand tot het organiseren en presenteren van een lokaal filmfestival.

    Mijn motto: denk in mogelijkheden, want het kan wél!

  • 21e eeuwse vaardigheden
    • Creatief denken
    • Communiceren
    • Computational thinking
  • Bedenker van de Storyscope

    Sebastiaan Hensen

    Sebastiaan Hensen is ontwerper van interactieve installaties. In zijn werk laat hij het publiek op speelse wijze (digitale) werelden ontdekken. Deze werelden zijn geïnspireerd op elementen uit zijn omgeving, zoals bijvoorbeeld de natuur.

    Voor zijn werk laat hij zich onder andere inspireren door object-theater. Hij combineert deze vorm van theater met nieuwe techniek. Sebastiaan wil vooral de nadruk leggen op speelse en laagdrempelige interactie. Hierdoor wordt het publiek aangemoedigd de verschillende mogelijkheden te verkennen en zich zo te laten verrassen door de inhoud.