Wind in de zeilen

Wind in de zeilen

Een echte molenaar leidt de kinderen rond in zijn domein. Wanneer werd deze molen gebouwd? Wat was zijn functie? En hoe werkt hij? Waarom staat de molen juist hier? En hoe leefde een molenaar? Na dit project bekijk je de molens in het landschap met nieuwe ogen!

Wil je meer weten over de inhoud van het project? Lees verder

 

Samenwerkingspartners

Bunschoten: Korenmolen de Hoop -Wim Endendijk
IJsselstein: Molen de Windotter – Maarten Dolman
Vijfheerenlanden A: Molen Ter Leede – Bas de Deugd

Thema

molen in de eigen omgeving, (locatie, betekenis voor omgeving, werking), Gouden Eeuw, rondleiding in de molen, opdrachten bij de molen

Dit project kan aansluiten bij:

Vakken: aardrijkskunde, geschiedenis, taal, techniek
21e eeuwse vaardigheden: onderzoeken, samenwerken, communiceren

 

“De molenaar vertelde heel inspirerend, verstond zijn vak goed! We hebben een beter inzicht in het verleden van de molen”
Leerkracht van OBS Graaf Floris uit Loenen aan de Vecht

 

Het lesmateriaal verschijnt hier in de loop van het schooljaar.